თემატური გეგმა მათემატიკაში მე-6 კლასი
2022-2023 სას.წ 2 სემესტრი
შესასწავლი თემა |
წილადების გამრავლება გაყოფა |
შესასწავლი მასალა |
წილადების გამრავლება, გამრავლების კანონები, ურთიერთშებრუნებილი რიცხვები, ჩვეულებრივი წილადების გაყოფა, ამოცანები წილადებზე, ამოვხსნათ ამოცანები წილადებზე, ერთობლივი მოქმედებები წილადებზე და ათწილადებზე |
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ |
მათ.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფითრაციონალურ რიცხვებზე არითმეტიკული მოქმედებებისშესრულება და მოქმედებათა შედეგის შეფასება. მათ.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულის ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება |
საკვანძო კითხვები |
როგორ გვეხმარება რიცხვებზე მოქმედებათა თვისებებირიცხვითი გამოსახულებების მნიშვნელობის გამოთვლისას? · არის თუ არა რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის შეფასება ზუსტი პასუხის პოვნაზე უფრო შესაფერისი გარკვეულ ვითარებებში? · რითია სასარგებლო
ხარისხის თვისებების ცოდნა მათემატიკური და რეალურივითარებიდან მომდინარე ამოცანების ამოხსნისას? ·როგორ გამოვიყენებთ რიცხვების თვისებებს პირადი ხარჯთაღრიცხვის წარმოებასთან დაკავშირებული ან მეცნიერების სხვა დარგებიდან მომდინარე ამოცანებისამოხსნისას? როგორ გამოიყენებთ გეომეტრიულ ფიგურებს ჩვენიგარემომცველი ობიექტების აღწერისას? · რა განსხვავებააფიგურის აღწერას, დახასიათებას და განსაზღვრებას შორის? · როგორ ფიქრობთ, რა შემეცნებითი ღირებულება აქვს მსჯელობას? · რა ხერხებს გამოიყენებთ ფიგურათასახეობებს შორის მიმართებების გამოსახვის მიზნით? · როგორ შეიძლება კოორდინატთა მეთოდის გამოყენება სიბრტყეზე ორიენტირებისათვის? · სად და როგორ შეიძლება გეომეტრიული გარდაქმნების გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში? |
რესურსები |
სახელმძღვანელო, რვეულები, თვალსაჩინოებები ინტერნეტის გამოყენება, ელექტრო რესურსები |
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები |
კითხვების დასმა,დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება სამოტივაციო ამოცანების განხილვა, პრობლემების ფორმულირება, ცოდნის კონსტრუირება, ასოციაციური რუკის გამოყენება.. პრეზენტაციები. ჯგუფური სამუშაოს შესრულება... |
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი |
განმსაზღვრელი შეფასება, შეფასების რუბრიკა განმავითარებელი შეფასება, განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები |
საათების რაოდენობა |
|
შესასწავლი თემა |
პროპორცია |
შესასწავლი მასალა |
შეფარდება, პროპორცია, ამოცანები პროპორციის გამოყენებით, წრიული დიაგრამა, საშუალოო არითმეტიკული, პრობლემის მოძიება, პარალელური გადატანა ღერძული სიმეტრია, მცირე ზომის ფიგურების ფართობი |
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ |
მათ.V.3. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალურ რიცხვებზე დატოლმნიშვნელიან წილადებზე მოქმედებების შესრულება. მათ.V.4. მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულის ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება. მათ.VI.6. პრობლემის გადაჭრისას მოსწავლეს შეუძლია ალგებრული გამოსახულების შედგენა, გამარტივება. მათ.VI.8. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიულიგარდაქმნების დემონსტრირება |
საკვანძო კითხვები |
როგორ გამოიყენებთ გეომეტრიულ ფიგურებს ჩვენი გარემომცველი ობიექტების აღწერისას? · რა განსხვავებააფიგურის აღწერას, დახასიათებას და განსაზღვრებას შორის? · როგორ ფიქრობთ, რა შემეცნებითი ღირებულება აქვს მსჯელობას? · რა ხერხებს გამოიყენებთ ფიგურათასახეობებს შორის მიმართებების გამოსახვის მიზნით? · როგორ შეიძლება კოორდინატთა მეთოდის გამოყენება სიბრტყეზე ორიენტირებისათვის? · სად და როგორ შეიძლება გეომეტრიული გარდაქმნების გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში? როგორ და რატომ ვაგროვებთ მონაცემებს? · როგორ შეგვიძლია მონაცემების დახარისხება და წარმოდგენა? ·როგორ გეხმარება დიაგრამები, ცხრილები და გრაფიკებიმონაცემების ინტერპრეტაციაში? · როგორ დგინდება და გადმოიცემა ხდომილობის სავარაუდობა? |
რესურსები |
ინეტრნეტ სივრცის გამოყენების არეალი. სახელმძღვანელო, რვეულები, თვალსაჩინოებები ელექტრო რესურსები |
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები |
კითხვების დასმა,დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება სამოტივაციო ამოცანების განხილვა, პრობლემების ფორმულირება, ცოდნის კონსტრუირება, ასოციაციური რუკის გამოყენება.. პრეზენტაციები. ჯგუფური სამუშაოს შესრულება. |
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი |
განმსაზღვრელი შეფასება, შეფასების რუბრიკა განმავითარებელი შეფასება, განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები |
საათების რაოდენობა |
No comments:
Post a Comment